"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 
Szerző: Andrew Price
Fordította: stewet (2010)

Milyen konfigurációt vegyek?

Amióta a Blenderrel foglalkozom, számtalan e-mailt kapok, az emberek leginkább azt kérdezik, hogy milyen konfigot kellene vásárolni. Mindannyian vettünk már PC-t az elmúlt időkben, és úgy látom, hogy ez egy közös kérdés. Most, mielőtt belevágok, hadd kezdjem azzal, hogy egy számítógép csak annyira jó, mint amennyi készséged van a használatára. Lehet elkölteni rá akár $ 4.000-et, és akkor is szívás lehet a vége. Csak úgy lehet javítani a dolgon, ha megjegyzed: a munka révén megszerezhető gyakorlat, gyakorlat és ó igen, a gyakorlat. De beszéljünk a felhozott témáról...

Operációs Rendszer




Mindenkinek megvannak a saját preferenciái (szempontjai) a használhatóságról és a stabilitásról, de nekem a győztes Linux. Az elmúlt  időkben a Blender szinte minden rendszerre elérhető, (Windows és a Linux), és úgy találtam, hogy a Linux omlik össze a legkevésbé, jobban kezeli a memóriát és általőában a működésben nincs semmi fennakadás, mint a Windows operációs rendszerben.
Azonban azonban a legtöbb ember nem fogja mondani, hogy az Ubuntu erre a megoldás.
Ha valaki lát egy Windows hátteret, attól elvárja, hogy rendben működjön, mert sem tudása, sem kedve nincs arra, hogy komplex parancsokat írjon a terminálba, hiszen ő csak például csatlakozni szeretne a vezetékes hálózathoz. Viszont az Ubuntu tényleg olyan, mint  egy másik világ. Minden másképp van, mint az a feladat, amikor éppen órát kell állítani a rendszeren. A szakmailag hozzáértő személyek szokták mondani, hogy a Linux egy darab süteményt, de nekem, mint  abszolút kezdő, ez rémálom. Tehát ezért én valóban ajánlom Windows 7-et. Gyors, könnyen használható és 99%-kal kevesebb fejfájást okoz, mint a Linux. (Megjegyzés: a cikk szerzője picit elfogult, vagy érdeke fűződik a MS céghez?)

CPU



Minél gyorsabb a CPU, annál gyorsabb a render idő. Ez a számítógépünk lelke, és döntő szerepet játszik, milyen gyorsan lesz  kész a végeredmény. Aánlom kiválasztásakor a több magos CPU-t, mivel ez lehetővé teszi, hogy a Blender szimultán használja. A jelenlegi CPU-k a 4 magosak, ami azt jelenti, thogy a Blender a 4 szálat egyszerre ki tudja használni. Ez tényleg kifizetődő a render idő kapcsán.



Vásároljuk meg a leggyorsabb processzort, amit zsebünk megenged.

RAM



A második helyen a legfontosabb összetevő a RAM. Ez még nem eredményezi a render idő csökkenését, de határt szabhat a végső jelenetnek, magyarul, meddig mehetünk el bizonyos esetekben. A memória használatnak vannak korlátai. Szinte mindennel összefügg, legyen az egy nagy felbontású kép textúrának,  vagy bake szimulációt használunk, az mind a RAM feladatát jelenti, vagyis a RAM egyre fogy. Amikor vége, a Blender összeomlik.



"Köszi, hogy eszembe juttatod, hogy több RAM-ot kellene venni..."

Minél több RAM van a gépben, annál jobban lehet elvinni a jelenetet a szélsőségek felé. Ilyen lehet éppen a folyadék-szimuláció, ahol ez egészen jól kijön a 2GB RAM és a 16GB RAM között.

Grafikus Kártya




Általános tévhit, hogy a kezdőknek is szüksége van egy szuper-duper félelmetes grafikus kártyára a használat során. Ez az állítás hamis. A jó grafikus kártya csak akkor segít, ha navigálni tud a 3d munkalapon. Nincs hatása a render időre! Az elmúlt 7 évben használt grafikus kártyáim, legalább egy évvel idősebbek voltak mint a jelenlegi vezető kártyák (én olcsón jutottam hozzá), és a munkám még soha nem szenvedett hiányt ebben a kérdésben. Hacsak nem azt tervezed, hogy szobrászkodsz jó sok polygon-számmal, mert ha nem, akkor a drága grafikus kártya csupán pénzkidobás.
A videokártya kiválasztásako ajánlani szoktam a nVidiát. A múltban több Blender felhasználó (engem is beleértve) kérdézte az ATI kártyákat, mert  a menü villogott vagy valamilyen más probléma lépett fel. Mellékesen jegyzem meg: Ha valaki követi a 3d híreket, lehet, hogy hall egy új, gyorsabb módszerről, ami  használja a GPU-t. Sajnos, ez a technológia még nem áll rendelkezésre a Blenderben, de nem lennék meglepve, ha ez hamarosan elérhetővé válna. mondjuk  egy külső renderelőben, például SmallLuxGPU vagy Octane szeretné kihasználni a GPU renderelés előnyeit.

Gépház




Nincsenek különleges elvárások a szokásosnál. Legyen jól szellőző, bővíthető.

HDD




Ami a sebességet illeti, a Blenderben nem látható a különbség ezen eszköz kapcsán., ha gyorsabb merevlemezt veszel.  Itt inkább a stabilitásra kell a hangsúlyt helyezni. Sajnos a merevlemez meghibásodása is szomorú tény. Ezt kikerülenő hozz létre egy backup-ot. Mi a legegyszerűbb módja? Egy RAID tömb. Ez a rendszer beállításait úgy eszközli, hogy két fizikai merevlemez egymást tükrözi. Mindössze annyit kell tennie, hogy megvásárolsz két egyforma merevlemez,t és a BIOS-ban beállítod. Én ajánlom, hogy ezzel megelőzd az adatvesztést!

... és végül a szerző konfigurációja


  • OS: Windows 7 64 Bit
  • CPU: Intel i7 950 3.06Ghz
  • RAM: 12GB Kingston 2000Mhz DDR3
  • GFX Card: Gigabyte Nvidia GTX 470 1280MB
  • HDD: 2 x 1TB Western Digital Sata 3 (RAID 1 array)
  • Motherboard: Gigabyte GA-X58A
  • Case: Antec ‘Nine Hundred’ 750W
  • Monitor: 21″ Benq Widescreen
  • KEYboard: Logitech G15
  • Mouse: Microsoft basic optical mouse
Mindez videón



Ha még mindig bizonytalan vagy a vásárlás kapcsán, látogass el a Blender Render Bechmark oldalára, ahol azonos jelenet renderelése különböző hardvereken milyen időt képes produkálni. Ezzel talán közelebb tudsz kerülni a kívánt PC konfigurációját illetően.

Érdeklődve várjuk a cikk kapcsán a hozzászólásaitokat, mert kíváncsiak vagyunk, ki, mit szól hozzá!!!