"Alap fém-anyag a Blenderben"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 
Forrás:http://www.blenderguru.com/whered-that-button-go/
Fordító: stewet (2010)
Verzió: 2.49 - 2.5

Hol van a Blender 2.5-ben?

Amikor megnyitjuk a vadonatúj Blender 2,5 verzióját, észrevehetjük, hogy sok minden megváltozott a régebbi kiadásokhoz képest.
A küllemében módosított Blendert az alapoktól kezdve átszabták, de azért néhány dolog a régebbiben jó(bb) volt. Majdnem minden "szakember", arra panaszkodott hogy mennyire rossz a Blender kezelői felülete. Nos a változtatások célja, hogy tartsa ezeket az embereket is kielégítsék vágyaikban. A legtöbb kedvenc funkciók még mindig ott vannak a programban, csak rejtve. A 2.5 interfész útmutató megpróbál olyan sokszor használt funkciót megmutatni, ami nagyban segítheti a kezdő - és talán a haladó(bb) - felhasználó munkáját.

Set Smooth/Solid

Korábban:



Jelenleg: (az oldal menü a [T] - Tools - billentyűvel hívható elő



Add Menu - Objektumok hozzáadása Menü

Korábban - A [SPACE] billentyűvel előhívott menü



Jelenleg:



Join screen - Képernyő felosztás megszüntetése

Korábban:





Jelenleg:






Spin/Screw/Flip Normals/Rem Doubles

Korábban:



Jelenleg:



Background Image - Háttérkép

Korábban:



Jelenleg: - Az [N] billenytűvel az átalakító oldalon



Logic buttons - Logikai Gombok (játék-terv kivitelezéséhez)

Korábban:



Jelenleg:





IPO Curve - IPO Görbe

Korábban:



Jelenleg:



Move Header - Fejléc Mozgatás

Korábban:



Jelenleg: (húzd az egeret a fejlécre és nyomj -öt





Buttons - Gombok

(A korábbi és a jelenlegi gomb-képek egymás alatt)



Window type - Ablak típusok



Radiosity buttons - A radiosity gombok

Korábban:



Jelenleg:

IDE NEM TARTOZIK EGYENLŐRE KÉP!!!!

Hiányzik még valami? Van rá esély, hogy megtaláld! A Blender még nem alkalmas jelenlegi verziójában, hogy módosítsd az elérhető funkciókat - eredetileg azt tervezik, hogy az új köntösbe visszavarázsolható a 2.49 rendszere.  Viszont van egy nagyon hasznos funkció, amelynek segítségével létrehozhatod a saját gombjaid! Én például (az eredeti tutorial szerzője) sokat használom a "Center New" gombot, de az a furcsa, hogy ez hiányzik a Blender 2.5.-ben. Hogyan varázsold elő? Íme:



Kattints az Add Toll menüre!



Írd a keresőbe a kívánt kifejezést! (a látható példában a center kifejezés megtalált 3 elérhető eszközt)



...és íme, a menüből kiválasztott eszközhöz a Gomb létrejön



Az utóbbi megoldást szinte minden funkcióhoz megteheted, szóval, ha fáradt vagy, illetve  nem találsz egy gombot, akkor ezt célszerű használni, mert átmenetileg még ez a leggyorsabb módja, hogy megtalálj valamit. Reméljük később nem kell ilyen megoldással operálni a programban.