"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: www.mindentbele.hu

Írta: --Laszlo-- (2006 12 20)

Verzió: 2.36

DoF használata

Szevasztok!

Ismét közreadok egy rövid ismertetőt (direkt nem tutornak hívom). Sok elméleti anyag nincs benne, inkább segédeszkőznek használható a különböző YafRay DoF bemutatása.

Hogy pontosan mi a DoF azt most nem írom le, inkább megmutatom:


A felső részen nincs DoF az alsón van, tulajdonképpen egy fókuszállítási lehetőség.

A DoF-t az (Edit) > Camera > YafRay DoF-nál lehet beállítani:


A DoFDist a fókusztávolságot állítja be. Ennek a könnyebb beállításához be lehet kapcsolni a "Camera" menüpont alatt a "Show Limits"-t.:


A nyillal jelzet irányba a kamera vonalon van egy sárga jel, az mutatja a beállított limit távolságot.

Ha ránagyitunk a képre akkor a jelzés is jobban látszani fog.

Az "aperture" -val állítjuk be milyen erősségű a DoF.

A "Bokeh" -val a DoF fajtákat állítjuk be.

Nézzük meg öket! A rendereken Az AA 64x2 -re van állítva.

Alap:


Disk 1 - aperture 0


Disk 1 - aperture 1:


Disk 1 - aperture 2:

Mostantól az aperture 1-re van állítva (középérték)


Center


Disk 2 - Center


Disk 2 - Edge


Disk 2 - Uniform


Square - Center


Square - Edge


Square - Uniform


Triange - Center


Triange - Edge


Triange - Uniform


Pentagon - Center


Pentagon - Edge


Pentagon - Uniform


Hexagon - Center


Hexagon - Edge


Hexagon - Uniform

Összehasonlítás máshogy:


Ebből az összehasonlításból látható, hogy minimális eltérések vannak csak. Igazából az adott képnél dől el milyen stilusu DoF-t érdemes használni. Amit még érdemesnek találok elmondani az a erős élsimitás. Gyenge AA beállításnál nem nagyon változnak a különböző DoF stilus beállítások. Csak jó minőségnél jönnek elő a "rejtett tartalékok".

Röviden ennyit tudok elmondani, sokkal többet nem is lehet. Még annyit megjegyeznék hogy a renderidők nem nagyon változtak a DoF fajták varálása közben. Az square és triange idők kicsivel kevesebbek voltak az átlagnál, de az én beállításommal az idők 8-11 perc között voltak.

Jó szorakozást!