"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: http://www.mindentbele.hu/ tutorialok

Írta: László (2007.03.21.)

Verzió: Blender 2.43

Lánc egyszerű elkészítése

Szevasztok!

Hosszúra fogom nyújtani a bevezetőt: csináljunk láncot :)

Fő lépések:

Láncszem elkészítése

A mesh objektumot bárki tetszés szerint természetesen elkészítheti, nem kötelező utánozni.

A láncszem alapja egy circle, amit eltoltam középről és edit módban 180-fokra íveltem.


1. kép

Ezt feljebb toltam, másoltam, és tükröztem.


2. kép

Majd a két belső körcikkelyt "exturd"-dal duplikáltam, és középre méreteztem.

Egy +-nel a normálokat rendezzük!

Tulajdonképpen a láncszem elkészült, most lehetne texturázni. Ha finomitani akarunk a dolgon, akkor a láncszem elkészítésénél a forrasztást is megcsináljuk még mielött a két oldalt összekötjük.


3. kép

Valahogy igy.

Sokszorosító modósító beállítása

-> modifiers -> array


4. kép

Látható hogy 2 láncszem lett, a számokat a count-al lehet növelni.

Csináljunk egy empty-t, és a nevét írjuk be az "array modifier" Ob-hez.


5. kép

A "Relativ Offset"-et vegyük ki aktívból, és alatta az "Object Offset"-et állítsuk be!

Ha jól csináltuk, akkor mostantól az empty mozgatásával a láncok mozdulnak. Próbáljuk ki!

Állítsuk be a megfelelő pozicióba, és rotáljuk az empty-t, hogy jól nézzen ki.


6. kép

Ezzel meg is vagyunk a sokszorosítással.

Láncfüzér útvonal beállítása

Az útvonalhoz kell egy bezier curve, csináljunk egyet és állítsuk be azt.


7. kép

Az alsó menüben állítsuk be 3D-t és vegyük ki a back, front-ot.

Most menjünk vissza a láncszemhez, és adjunk hozzá egy új modósítót, a Curve-t.

A modósító Ob-hez írjuk be a curve (görbe) nevét.


8. kép

Valószinűleg össze-vissza fog állni a lánc ezért állítsuk át Y-ra a beállítást.

Ha azt akarjuk, hogy ugyanolyan hosszú legyen a láncfüzér, mint a curve, akkor menjünk vissza az array modósítóhoz, és állítsuk be a "Fit To Curve Lenght"-t és a curve nevét.


9. kép

Most lehet játszani!

Fogjuk meg a curve-t edit módban, és vigyük ahhova akarjuk. Jó játék...

Tulajdonképpen végeztünk, ha fixálni akarjuk a dolgot, akkor egy +-vel mesh-é alakithatjuk.

Készen vagyunk :)

Sok sikert!

ui. ma nem voltam bőbeszédű, de a lényeg benne van :)