"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: http://www.mindentbele.hu

Szerző: --Laszlo-- (2005 09 26)

Verzió: ???

Napfény

Jól mutat egy képen, ha a beszürődő napfényt látni lehet. Foglalkozzunk ezzel egy kicsit. Mivel nem bonyolult ezért nem is fogom túlkonbinálni, bevezetésnek pont megfelelő.

A napfényt Spot fényforrásból fogjuk előcsalogatni.


1. A beállítás a képen látható

Értelemszerüen úgy helyeztem el, hogy az egész házat bevilágitsa. Magát a látható napfényt azzal értük el, hogy bekapcsoltuk a BufShadow -t és a Halo -t.

Be tudjuk állítani a Halo fény intenzitását (HaloInt), a Halo fény kezdetét és végét (ClipSta, ClipEnd).

A Samples, Halo step, Bias és Soft beállítások a Halo fény finomítására szolgálnak, azt mindenki a saját képéhez igazithatja.

Még egy lényeges dolgot meg kell említeni. Mivel ezzel a fénnyel csak a "látható fényt" értük el, kell egy "rendes" fényforrás is, ami árnyékot ad.

Ezt már sima "Sun" fényforrással értem el, értelemszerűen ugyanoda, ugyanolyan iránnyal helyeztem el.


2. Irány


3. Végeredmény