Készítette: stewet
Verzió: 2.49b
Ruha szimuláció gyors fordítás
A régebbi anyagban - http://blender.hu/index.php?page=tut&l=hdoc/cloth -bemutatott szimuláció felett eljárt az idő, így lassan ugyan, de upgrade-elni kéne az összes anyagot, ami az oldalon van. Ennek több akadálya is van, itt csak az időhiányt említeném, de egyéb tényezők is hátráltatják a munkát, ami talán egyszer megoldódik. De addig is, amennyi időt tudok, foglalkozom fordítgatással. Legyen ez a leírás az elsők között. Nem a klasszikus tutorialt láthatjátok ebben a leírásban, hanem a Cloth panel help-pointer által kijelzett súgó magyarítását teszem közzé.Eredetileg - amikor még nagy volt a lelkesedés a Blender magyarítás tekintetében - a po fordításhoz készült munka-folyamat dokumentálásához készült az anyag, és most tutor lett belőle. Aki ez alapján vág bele a ruha-szimulációba, annak kellő alapot ad(hat), legalábbis nagyon bízom benne. Én többet nem tudok tenni érte... :-) Lássunk is neki:

A szimuláció bekapcsolása

A struktúra általános merevsége

A ruha csillapításának sebessége (magas érték = sokkal simább, kevésbé himbálódzik)

Szimuláció minősége

Szimuláció minősége

Rán(gás) együtthatója (magas érték = kevesebb kisebb, de több nagy ránc)

Lebegés erőssége, amelyik lassítja a lefelé zuhanást

A Ruhaanyag tömege

Gravitáció alkalmazása a pont mozgásához

Ruhaanyag odaszegezése - meghatározza a vertexek erősségét, ami(k) az animációnál rögzítődnek

Vertex-csoportok tallózása

A rögzített vertexek rugalmassága - merevsége
Egyéb segítség:
A választható anyagok:cotton - pamut
silk - selyem
rubber - gumi
denim - farmervászon
leather - bőr
stiffness: merevség
collision: ütközés
friction: súrlódás
friction force if a collision happened (0= movement not changed, 100= no movement left)
súrlódás ereje, ha egy ütközés történt (0= mozgás nem változik meg, 100= nincs mozgás balra)
Hát ennyi lenne. Mindenkinek jó alkotást!
