"Alap fém-anyag a Blenderben"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: http://henti.web.elte.hu/

Szerző: Mészáros Balázs

A Topix Cloth script használata

Először is nyissunk egy új ablakot. Majd a letöltött Cloth.zip-ben található Cloth2.blend-ből nyissuk meg (append) az összes text fájlt. Osszuk ketté a 3d-ablakot, és az egyik legyen a text-ablak. Most elkészítjük a ruha-objektumot. Váltsunk szembenézetre(Front view) és rakjunk egy 32x32-es grid-et, és kicsinyítsük le Z irányban a felére. Még Edit módban jelöljük ki a bal oldalról az első vertexoszlopot, és hozzunk létre egy új vertex group-ot és rendeljük hozzá ("Assign") kijelölt pontokat. Most nem szükséges elnevezni a vertex groupot. Készítsük el a zászlórúdat Tube objektum segítségével, erre most nem térek ki.


1. kép

Most a text-ablakban hozzuk be a cloth2.py scriptet és + vel indítsuk el. Egy "OK" után bejön a kezelőfelület. Ha nincs, jelöljük ki a grid-et, majd kattintsunk a "Select Cloth Obj" gombra. Majd mellette az "U Cnt"-t hagyjuk 32-n mivel annyi volt a grid X értéke, a "V Cnt"-se változtassuk meg . A "Tagged VGroup"-hoz írjuk be, létrehozott vertex group nevét( most "Group"), ezek lesznek azok a pontok, amik nem mozdulnak. A "WindX" értéke legyen 5, "Gravity Z" pedig -1. Kapcsoljuk ki a "Sphere Collision" mert most nem ütközik semmivel a ruha. Az "End", azaz az animáció vége legyen 500, akinek lassabb a gépe, írjon 200-at.


2. kép

A számolást az parancssor ablakban nyomon követhetitek, és + vel leállíthatjátok. Ha vége a számolásnak, az edit ablakban, kapcsoljátok ki a Relative gombot.

A text ablakot állítsátok át IPO ablakra. Az IPO-type-ot állítsátok Vertexre, majd rakjatok le egy pontot (+algomb) az origóra, és mégegyet az 500(vagy ameddig tart az animáció) képkockához, a kék csíkok tetejéhez. Állítsátok át a "Curve/Interpolation Type"-ot Linear-ra. +-val meg is nézhetitek az animációt.


3. kép

A szebb végeredményért, mégegyszer lefuttathatjátok a scriptet, de előtte (a script kezelőpaneljén) távolítsátok el a "vertex key"-eket.

Itt letölthetitek a példafájlt: cloth_tut.zip