"BASF Interaktív Infografika"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Aktuális hírek

 

2014/08/27 (00:18): Textúra adatok konvertálása

Noah Paessel alkotta meg ezt a scriptet, melynek ihletét, saját bevallás szerint Vincent Van Gogh színei gondolkoztatták el.

Noah azon gondolkozott, hogy át kellene alakítani (konvertálni) a pixel értéket voxel értékre. (A Voxel (a név „volume pixel” rövidítéséből származik) egy háromdimenziós kép legkisebb megkülönböztethető egysége, amely mindhárom tengely mentén kiterjedéssel bír. A három koordináta, amely legtöbbször az egyik sarkát, vagy középpontját írja le, meghatározza az adott pontot a háromdimenziós térben) - idézet a Wikipédiából - hu.wikipedia.org/wiki/Voxel. Tehát felhasználta a Python API-ját.

Az elv egyszerű: A Python szkript beolvassa egy pixel RGB értékét egy képen megadott névvel. Ezután létrehoz egy új diffúz shader anyagot, ahol azonos színű minden pixel, és a végén létrejön egy derékszögű prizma x, y koordinátákkal, aminek a magasság határozza meg a képpont "kiemelkedő" intenzitását. Kicsit bonyolultan hangzik, de mégsem az - a szerk" A GitHub-on - bit.ly/photoblend - olvasható maga a kód, a lentebbi linkeken pedig a többi hozzáférhető információ. Innen már csak egy jó képválasztás, egy jó render-beállítás, és a határ a csillagos ég...



A Tutorhoz tartozó .blend fájl

A Script

-----------

[stewet]