2014/08/27 (00:18): Textúra adatok konvertálása
Noah Paessel alkotta meg ezt a scriptet, melynek ihletét, saját bevallás szerint Vincent Van Gogh színei gondolkoztatták el.
Noah azon gondolkozott, hogy át kellene alakítani (konvertálni) a pixel értéket voxel értékre. (A Voxel (a név „volume pixel” rövidítéséből származik) egy háromdimenziós kép legkisebb megkülönböztethető egysége, amely mindhárom tengely mentén kiterjedéssel bír. A három koordináta, amely legtöbbször az egyik sarkát, vagy középpontját írja le, meghatározza az adott pontot a háromdimenziós térben) - idézet a Wikipédiából - hu.wikipedia.org/wiki/Voxel. Tehát felhasználta a Python API-ját.
Az elv egyszerű: A Python szkript beolvassa egy pixel RGB értékét egy képen megadott névvel. Ezután létrehoz egy új diffúz shader anyagot, ahol azonos színű minden pixel, és a végén létrejön egy derékszögű prizma x, y koordinátákkal, aminek a magasság határozza meg a képpont "kiemelkedő" intenzitását. Kicsit bonyolultan hangzik, de mégsem az - a szerk" A GitHub-on - bit.ly/photoblend - olvasható maga a kód, a lentebbi linkeken pedig a többi hozzáférhető információ. Innen már csak egy jó képválasztás, egy jó render-beállítás, és a határ a csillagos ég...
A Tutorhoz tartozó .blend fájl
-----------
[stewet]