"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 
Készítette: stewet
Verzió: 2.49b

Ruha szimuláció gyors fordítás

A régebbi anyagban - http://blender.hu/index.php?page=tut&l=hdoc/cloth -bemutatott szimuláció felett eljárt az idő, így lassan ugyan, de upgrade-elni kéne az összes anyagot, ami az oldalon van. Ennek több akadálya is van, itt csak az időhiányt említeném, de egyéb tényezők is hátráltatják a munkát, ami talán egyszer megoldódik. De addig is, amennyi időt tudok, foglalkozom fordítgatással. Legyen ez a leírás az elsők között. Nem a klasszikus tutorialt láthatjátok ebben a leírásban, hanem a Cloth panel help-pointer által kijelzett súgó magyarítását teszem közzé.
Eredetileg - amikor még nagy volt a lelkesedés a Blender magyarítás tekintetében - a po fordításhoz készült munka-folyamat dokumentálásához készült az anyag, és most tutor lett belőle. Aki ez alapján vág bele a ruha-szimulációba, annak kellő alapot ad(hat), legalábbis nagyon bízom benne. Én többet nem tudok tenni érte... :-) Lássunk is neki:



A szimuláció bekapcsolása




A struktúra általános merevsége




A ruha csillapításának sebessége (magas érték = sokkal simább, kevésbé himbálódzik)




Szimuláció minősége




Rán(gás) együtthatója (magas érték = kevesebb kisebb, de több nagy ránc)




Lebegés erőssége, amelyik lassítja a lefelé zuhanást




A Ruhaanyag tömege




Gravitáció alkalmazása a pont mozgásához




Ruhaanyag odaszegezése  - meghatározza a vertexek erősségét, ami(k) az animációnál rögzítődnek




Vertex-csoportok tallózása




A rögzített vertexek rugalmassága - merevsége

Egyéb segítség:

A választható anyagok:

cotton - pamut
silk - selyem
rubber - gumi
denim - farmervászon
leather - bőr

stiffness: merevség
collision: ütközés
friction: súrlódás

friction force if a collision happened (0= movement not changed, 100= no movement left)
súrlódás ereje, ha egy ütközés történt (0= mozgás nem változik meg, 100= nincs mozgás balra)

Hát ennyi lenne. Mindenkinek jó alkotást!