"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: http://www.mindentbele.hu

Szerző: --Laszlo-- (2005 09 26)

Verzió: ???

Víz

Aki még nem foglalkozott vizzel annak talán tudok újdonságot mutatni. Nos a víz plane-ből készült. Az anyagbeállítást a képek mutatják. Látható hogy egy kis kéket belevittem a vizbe, de a valóságban azért a viz sem kék :)


1. Anyagbeállítás


2. További beállítások

Felvetödött egy olyan probléma a képnél, hogy az árnyékok egyenesek voltak. Az anyagbeállítás miatt hullámosnak néz ki a vizfelszin, de maga a viz plane-ből van, ami sik ezért árnyéka sincs. A feladat adott, csinálni kell egy kis hullámot. Ezt a wave effektel értem el.

Jelöljük ki a vizet és menjün át a -vel az "Object" alá és keressük meg az "Effects" fület. Mielött beállítjuk az effektet a plane-t edit módban subdivide-eljük párszor (szépen magyarul), hogy megfelelő részletességet adjon a hullámzáshoz.

Fontos az is, hogy a plane-nek az "size Z" is értéket kapjon. Igaz hogy a plane sik, de a wave effekttel már adunk "Z" kiterjesztést is.

A példában a plane mérete: 4x4x4.


4. Plane

Ha ezzel megvagyunk térjünk vissza edit módból és az Effektek alatt nyomjunk egy "NewEffect"-t és állítsuk be "wave"-re.


4. Beállítások

Ha jól csináltuk akkor a plane már elkezdett csavarodni, hullámosodni.


5. Hullám

A hullám finomhangolását az effekt fül alatti táblázatban lehet elvégezni.


6. Finomhangolás

A Sta X,Y koordinátákkal azt állítjuk be, hogy hol legyen a hullámzás központja. Alatta a hullám sebességét, magasságát, szélességét és intenzitását (bár utóbbi lehet nem pontos megfogalmazás) lehet beállítani.

Továbbá a jobb oldali részen be lehet állítani a hullámzás kezdetét, élettartalmát. Mindennek azért van jelentősége, mert a wave effekt "időben" zajlik, vagyis egy animációnál a hullám hullámozni fog.

Hangoljuk be a hullámot ehhez a plane nagysághoz. Mivel egy medencéről van szó zárt térben ezért nem kell égig érő hullámokat csinálni, finom hullámokat csináltam.


7. Hullámok

Nos ez még nem jó igy. A hullámzás általában nem ilyen tökéletes. Ahhoz hogy összezavarjuk a vizet kell még pár hullám. A megoldás egyszerü, eljátszuk ugyanazt mint eddig, csak más beállításokkal, nyomjunk még 1x a "NewEffect"-re és állítsuk be azt is. Látható a képen, hogy nekem 5 wave effekt van beállítva (5 kis kocka a "NewEffect" alatt).

Mindegyiknek más a középpontja és a hullám jellemzője. Ezzel finomítottam rajta, hiszen a hullám visszaverődést is valahogy szimulálni kell.


8. Akinek kell, az tud még rajta finomítani

Mivel a hullámeffektnek is köze van az idő-hőz, ezért figyelembe kell venni ezt is. Ha a 3D-s ablakban nyomunk egy +-t ami elinditja az animációt, akkor észreveszi mindenki miről beszéltem.


9. A végén csináltam egy közeli rendert a vízről