"Alap fém-anyag a Blenderben"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: --

Szerző: stewet (2005 11 04)

Verzió: ???

Tree Generator - LSystem Script

Szokásos módon a Text ablakban az [+] -vel futtatható a Script. Llentebb látható a képen, hogy ez a Script GUI, (Graphich Unit Interface - Grafikus Felhasználói Felület), így sok-sok kisérletezésre (is) lehetőséget biztosít. Kell hozzá néhány óra, míg kiismered magad a sok csúszka, menü és gomb között. Minden beállítást a GENETARE gombbal kell érvényesíteni.

Megjegyzés: előfordulhat, hogy a gép hosszú ideig számol pl. egy magas, lombos fát. Neked kell megtalálni az ésszerű kompromisszumot.

A blend állomány (357 kB) tartalmazza a Script-et


1. A script kezelőfelülete

Úgy gondolom, a kép feliratai elég segítséget adnak, hogy bátran belevágj egy fa elkészítésébe. Találsz itt néhány segítséget az értelmezésekhez. Bővebb információt http://www.geocities.com/blenderdungeon/lsystem/index.html oldalon taláhatsz angol nyelven.

Alapvetően az ágak felosztása 2 csoportba sorolható.

Az egyik a Split. (jelentése - HASÍT, FELOSZT, az ág nem folytatódik, hanem a beállítástól függően elágazik.


2. Split

A másik ág-felosztás az Arm (jelentése - KAR, az ág folytatódik és mint a KAR, kinyúlik belőle egy másik ág, vagy ágak.


3. Arm

Megjegyzés: található a menüben egy Straight pont, ami egy egyszerű egyenes vonalú ágat jelent. Inaktív (None) Stem (fatörzs) menünél a főágat paraméterezheted.

Alapból a Script egy objektumként kezeli a generált fát. A képen látható, hogy alapból az ág felosztása mindenhol 2. Ezt a ResolutionV érték átírásával módosíthatod.


4. A képen látható beállítás: ResolutionV = 2

Megjegyzés: Több részre felosztáskor ugyan finomabb felülelet kapsz, viszont hátránya, hogy növeled vele a poligon-számot - Viszonylag lassabb renderelés.


5. A képen látható beállítás: ResolutionV = 4

ResolutionU - az ágakat alkotó gyűrű pontjainak számáért felelős beállítás.


6. Az alapértelmezett értéket láthatod a képen (16)


7. Példa-Beállítás - Curve: 48

Az ágak, talajhoz viszonyított görbületének meghatározása


8. Példa-Beállítás - subOrient: 25

Az ágak horizontális szögének meghatározása


9. Példa-Beállítás - subSlope: 32

Az ágak függőleges szögének beállítása - Az a szög, amelyik a főág és alág között van.

Az eddig leírtak csupán a kezdetekben segítenek. Sok beállítás eredménye függ más beállítástól. Sok-sok próbálkozással azonban elég jó fákat lehet a Script-el generálni. Ezenkívül alkalmas a Srcipt gyümölcsök, virágok létrehozására is.


10. A képen találsz egy beállítást, de garanciát nem vállalok az eredményért. :-)


11. Nekem ez generálódott le

A Script alapból tartalmaz egy bevilágítást, amit meg is változtathatsz. Én ehhez a képhez egy Sun lámpát tettem még fel a meglévők mellé, 0.4 energiával - ha nem tetszik az első GENERATE után a fa, nyomj mégegy GENERATE gombot, ekkor majdnem új fa generálódik. Folytasd, míg a megfelelő eredményt meg nem kapod. (ez a kép a harmadik GENERATE)