Forrás: --
Szerző: stewet (2005 11 04)
Verzió: ???
Tree Generator - LSystem Script
Szokásos módon a Text ablakban az [+] -vel futtatható a Script. Llentebb látható a képen, hogy ez a Script GUI, (Graphich Unit Interface - Grafikus Felhasználói Felület), így sok-sok kisérletezésre (is) lehetőséget biztosít. Kell hozzá néhány óra, míg kiismered magad a sok csúszka, menü és gomb között. Minden beállítást a GENETARE gombbal kell érvényesíteni.
Megjegyzés: előfordulhat, hogy a gép hosszú ideig számol pl. egy magas, lombos fát. Neked kell megtalálni az ésszerű kompromisszumot.
A blend állomány (357 kB) tartalmazza a Script-et
1. A script kezelőfelülete
Úgy gondolom, a kép feliratai elég segítséget adnak, hogy bátran belevágj egy fa elkészítésébe. Találsz itt néhány segítséget az értelmezésekhez. Bővebb információt http://www.geocities.com/blenderdungeon/lsystem/index.html oldalon taláhatsz angol nyelven.
Alapvetően az ágak felosztása 2 csoportba sorolható.
Az egyik a Split. (jelentése - HASÍT, FELOSZT, az ág nem folytatódik, hanem a beállítástól függően elágazik.
2. Split
A másik ág-felosztás az Arm (jelentése - KAR, az ág folytatódik és mint a KAR, kinyúlik belőle egy másik ág, vagy ágak.
3. Arm
Megjegyzés: található a menüben egy Straight pont, ami egy egyszerű egyenes vonalú ágat jelent. Inaktív (None) Stem (fatörzs) menünél a főágat paraméterezheted.
Alapból a Script egy objektumként kezeli a generált fát. A képen látható, hogy alapból az ág felosztása mindenhol 2. Ezt a ResolutionV érték átírásával módosíthatod.
4. A képen látható beállítás: ResolutionV = 2
Megjegyzés: Több részre felosztáskor ugyan finomabb felülelet kapsz, viszont hátránya, hogy növeled vele a poligon-számot - Viszonylag lassabb renderelés.
5. A képen látható beállítás: ResolutionV = 4
ResolutionU - az ágakat alkotó gyűrű pontjainak számáért felelős beállítás.
6. Az alapértelmezett értéket láthatod a képen (16)
7. Példa-Beállítás - Curve: 48
Az ágak, talajhoz viszonyított görbületének meghatározása
8. Példa-Beállítás - subOrient: 25
Az ágak horizontális szögének meghatározása
9. Példa-Beállítás - subSlope: 32
Az ágak függőleges szögének beállítása - Az a szög, amelyik a főág és alág között van.
Az eddig leírtak csupán a kezdetekben segítenek. Sok beállítás eredménye függ más beállítástól. Sok-sok próbálkozással azonban elég jó fákat lehet a Script-el generálni. Ezenkívül alkalmas a Srcipt gyümölcsök, virágok létrehozására is.
10. A képen találsz egy beállítást, de garanciát nem vállalok az eredményért. :-)
11. Nekem ez generálódott le
A Script alapból tartalmaz egy bevilágítást, amit meg is változtathatsz. Én ehhez a képhez egy Sun lámpát tettem még fel a meglévők mellé, 0.4 energiával - ha nem tetszik az első GENERATE után a fa, nyomj mégegy GENERATE gombot, ekkor majdnem új fa generálódik. Folytasd, míg a megfelelő eredményt meg nem kapod. (ez a kép a harmadik GENERATE)