"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

 

Legfrissebb hírek


2024/03/15 (16:59):

Hordó modellezése és Textúrázása

"Ebben a Pixlways oktatóanyagban tanulhatsz egyszerű technikákat, amelyekkel valósághű hordókat hozhatsz létre 3D-s projektjeidhez a Blender és az Adobe Substance Painter programban – ez tökéletes kezdőknek és tapasztalt művészeknek egyaránt."



-----------

[stewet]

 

2024/02/16 (10:44): Automatikus Cső Generálás ... további részletek...

2024/02/12 (09:52): 40x Gyorsabb Render ... további részletek...

2024/02/11 (14:02): Houdini-szintű Fonal Készítése ... további részletek...

2024/02/10 (15:19): Fotórealizmus a Blenderben ... további részletek...

2024/02/10 (15:13): Procedurális Csempe Anyag Készítés ... további részletek...

2024/02/08 (14:25): Ruhaszimuláció Kezdőknek a Blenderben ... további részletek...

2024/02/07 (10:06): Ingyenes Eszközcsomag a Poly Haven-től ... további részletek...

2024/02/06 (09:47): Lowpoly Autó Hurkokkal (Loop) ... további részletek...

2024/01/22 (10:35): Üveg Anyag Készítése Blenderben ... további részletek...

Miért válaszd a Blendert?

Mert free. Azaz teljesen ingyenesen letöltheted és használhatod, a vele készített képeket, videókat, játékokat szabadon (legálisan) terjesztheted.

Mert dinamikusan fejlődik. A világ minden részén találhatóak fun klubok. A fejlesztők folyamatosan bővítik az aktuális tendenciák szerint a program eszközkészletét.

Mert több platformon támogatott. Windows, Linux, MacOS és még sorolhatnánk. Együttműködik a legelterjedtebb multiplatformos játékmotorokkal. Ha több operációs rendszert használsz, vagy váltani akarsz, nem kell egy új 3D-s progit keresned.

Mert kicsi. A telepítő (platformtól függően) 8-10MB összesen. És ez már tudja mindazt, amit egy modern komoly igényeket kielégítő modellező és renderelő proginak tudni kell.

Mert egyszerre sok példányt futtathatsz belőle, anélkül, hogy a gép összerogyhat. A gép erőforrásait dinamikusan használja ki, és széles skálán állítható a szerkesztő felület minősége. A renderelési feladatokat megoszthatod vele a program-szálak, és hálózat esetén akár a gépek között is.

Mert bőven elég egy átlagember szintjének. Ha elég dinamikusan tanulsz, akkor egy év alatt elsajátíthatod a program részletes használatát, de akkor már azt is tudni fogod, amit nem akartál ;) Ha viszont szeretnél szabadidődben alkotni, akkor néhány hét alatt elsajátíthatsz annyit, amivel kellemes alkotásokat hozhatsz létre.

Mert könnyű és gyors a kezelése. A felülete logikus, és rendkívül rugalmasan testreszabható. Nagyon gyorsan lehet vele dolgozni a forróbillentyűk és a kézmozdulatrendszer segítségével. A komplex műveletek kevés számú alapműveletre épülnek, így nem kell évekig a menürendszert és a szakkifejezéseket tanulni, a modellek pedig változatosabbak.

...és mert én is azt használom, és én ritkán tévedek :)

Küldetés

Az világosan kiderült számomra, hogy mindenki vágyait nem tudjuk teljesíteni... remélem ti is észrevettétek, hogy ahányan vagyunk, annyi féle dolgot akarunk... (dehát ez így van rendjén, magyarok vagyun vagymi... itt mindenki egy igazi egyéniség). Ezért mindenki eldöntheti, hogy elfogadja a kompromisszumokat, vagy nem foglalkozik az új oldallal...

Mi az oldal státusza? Az alapötlet az volt, hogy egy magyar site-ot készítsünk a Blenderrel foglalkozó magyaroknak. Megismertessük egymással a munkáinkat, összehordjuk az anyagokat, támogassuk egymást és a kezdőket. Való igaz, hogy ha kategóriát keresünk, akkor ez a fun club-hoz áll a legközelebb, de ezt nem érzem bajnak.

Az anyagok összegyűjtését, fordítását én magam is csak az első lépésnek vélem (nem mondtam le a filmemről), de ezt a lépést tegyük meg, mert ha kettőt akarunk egyszerre lépni, akkor pofáraesünk.

Akkor ez egy gagyi fun club? Nem értek egyet azzal, hogy egy funclub-nak gagyinak kell lennie (bár én is megnéztem a community oldalakat, és többségében elég fájdalmasak). De nézzünk magunkba: ha egy oldalt más kategóriába sorolunk, akkor jobban fogunk érteni a Blenderhez? Mindegy minek nevezzük a minőségét a mi képességeink fogják megszabni.

Minek vagyunk a fanatikusai? Én azt gondolom, hogy semmiképp se a programot akarjuk bálványozni, sokan dolgoznak mással is. Szeretném, ha a Blenderrel való alkotás fanatikusai gyűlnének össze. Azaz, akiknek fontos a minőségi végeredmény, de az ahhoz való eljutás is. Akiket vonz az együtt alkotás élménye. De ez megint olyan dolog, hogy nem mondhatom meg, hogy minek örülj, ha nincs hozzá kedved, nem tudlak rávenni (max pénzzel, de az nekem nincs).

Történeti áttekintés

Ton Roosendaal által alapított NeoGeo holland stúdió készítette a Blendert 1995-ben. Feloszlása után a NaN (Not a Number) vette át a fejlesztést 1998-ban. A cég 2001-ben átalakult, és új piacot keresett, ez az interaktív webdesign lett, végül csődbe ment. A fejlesztéseket (így a Blendert is) leállították.

A Blenderben ekkoriban rengeteg hiba, és hiányosság volt. Roosendaal a probléma megoldását keresve megalapította a Blender Fundantiont. Ennek a non-profit vállalkozásnak volt a feladat Blender fejlesztésének folytatása szabad szoftverként. 2002 végére sikerült a "Free Blender" akcióval összeszedni a szükséges 100000 eurót, és így megvették a forráskódot. Azóta a Blender GNU GPL (General Public License) alá tartozik.

Érdekesség, hogy az összeget rekord idő (7 hét) alatt sikerült összeszedni, és Blender Fundation születésétől számított 8. hónapban már el is érte első és legfontosabb célját. A fejlesztés azóta is tart, rengeteg újítással, és funkcióval bővítve a Blendert verzióról verzióra.