"Hordó modellezése és Textúrázása"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

BLENDER.HU projektek

 

Mi is az a kihívás?

Az oldalon kéthetente (esetenként 3 hetente) kihirdetünk egy feladatot, amit bárki megpróbálhat végrehajtani. A többségnek sikerülni is fog :)
A kész pályamunkákat el kell küldeni a szerkesztőknek, vagy be kell linkelni a fórumon.
A határidő lejártával közzétesszük a beadott fájlokat, és kiválasztjuk a nyertest.
A nyertes a fórumon kap egy csillagot a neve mellé (), ami mindenki számára egyértelműen jelzi, hogy nem akárkivel van dolga. A kitüntetést szerzett userek közmegbecsülésnek örvendenek a site-on.
Fontos, hogy csak olyan munkát lehet beadni, aminek a blend fájlját hajlandó vagy közkinccsé tenni az oldalon!!!


Mint lentebb látható, az utolsó - 7. - kihívás eredménytelenül zárult. Ez nem azt jelenti, hogy ezzel vége a Kihívásoknak, csak úgy látszik, az elmúlt időszak mindenkinek egy kicsit sűrű volt. Amennyiben a látogatókban újra felmerül az igény eme alkotói folyamat iránt, kérem jelezzétek a szándékot a Fórumban, és újra megnyitjuk a szekciót! Mindenkinek továbbra is sok alkotókedvet és Jó munkát kívánunk!



A 7. kihívás - Interaktív belsőépítészet I. - eredménytelen - Lezárva!

A kihívás címe nem sokat árul el annak tartalmáról, de mindjárt elmondom, mit is értünk alatta. Egy modellezés sorozat első munkafázisát kezdjük most el, melynek lesz folytatása. Elsőnek töltsd le a Walk_Source... kezdetű blend fájlt. Ez a 2.49b verzióhoz upgradelt interaktív kameramozgással "felszerelt" forrás.
(A Blender GE Fizika részben is megtalálod)
Ebben a kihívásban a 2.49b verziót kell használnia minden résztvevőnek, hogy a végén, a közös eredmény probléma nélkül megszülessen!
Tehát a feladat:
Beltéri környezet modellezése. Megkötés szinte nincs, hacsak az nem, hogy stílusában felismerhető legyen a belső tér. Néhány példa, az érthetőség kedvéért, hogy mit értünk stílus alatt:
templom - múzeum (galéria) - lőtér - műtő - kocsma... (de legyetek kreatívak, egészen elvadult ötletek megvalósítását is várjuk!)
és sorolhatnám a kategóriákat, de szerintem ennyiből is világos, hogy mit vár el a kihívás első része. A jobb érthetőség kedvéért nézzetek meg egy példát az alábbi videón! Stílusában ez egy lakás! :)


Fontos megjegyezni!
- CSAK A BELSŐ TERET KELL MODELLEZNI
és textúrázni, illetve a térhez tartozó részletekre is ki lehet térni, mint pl. ablak, ajtó, küszöb stb. ha ezt odaillőnek látja az alkotó. Berendezni viszont nem kell! A Walk_Source blend fájlt használjátok a készülő belső tér megalkotásához, hogy ki tudjátok próbálni az interaktivítást, (WASD), illetve be tudjátok "lőni" az arányokat.
(A forrásban ne nyúljatok a kamera beállításokhoz, max a nézőpont magasságát módosítsátok, ha kell!)
Az általatok leadott szavazatok alapján - mégha nem is vesz részt a kihívásban, szavazhat! - első helyre került modellt fogjuk a második részben berendezni! Tehát ezért van néhány szem előtt tartott...

...kikötés:
Egy pályázó több modellt is küldhet, (kitesszük mindet) - de meg kell jelölnie, hogy melyikkel versenyzik!! Mindenkinek jó munkát kívánunk!



Határidő: lezárva
Elbírálás: eredménytelen


 


  



 



A 6. kihívás - Fegyver modellezés és animálás

E challenge-ben szabadjára engedhetitek a fantáziátokat, mert a fegyver modellezésében szinte nincs semmiféle megkötés. Épp úgy lehet sci-fi hangulatú, mint  kőkorszaki. Nincs korlátja a polygon-számnak, de maradjatok ésszerű határok közt, hiszen az animáció képkocka számításánál a magas poly erősen igénybe veszi az erőforrásokat. Ha kiterített textúrát alkalmaztok - akár normal-map, akár bump - próbáljatok meg 1k-nál (1024x1024) nem nagyobbat használni. A lényeg, hogy a modell élethűnek látszódjon.
Egyetlen kikötés: valahol a fegyveren legyen látható a blender.hu felirat!!! Az animációban ennek látszódnia kell.
A video hossza nincs korlátozva, de a gigányi méretet célszerű kerülni, márcsak azért is, hogy fel tudjátok tölteni a Youtube-ra. Aki a Fórum Kihívás szekcióba csak 1 linket ad, annak én megoldom, hogy mégis kerüljön fel a Youtube-ra, mert nyitottunk ott egy BlenderKucko részt, és a munkák előbb-utóbb oda (is) felkerülnek. A video méretére csak javaslatot tehetek: 352x288 - 25 fps (PAL), de ez lehet éppen tetszőleges is.
Kérünk benneteket, hogy a *.blend mellé készítsetek egy kb 200x160 px méretű kis képet is, ami mutatja a modellt, illetve tüntessétek fel, hogy melyik verzióban modelleztétek!

A kihívás elkészítésére adunk 3 hetet! - Határidő módosítás történt!!!

Határidő: 2010. 10. 25.
Elbírálás: 2010. 10. 30.

A beküldött munkákra azok is szavazhatnak, akik nem vesznek részt a kihívásban!
Beküldő: EOF
Letöltés: blend fájl (~1MB)


Beküldő: stewet  
Letöltés: blend fájl (~4MB)


 






Az 5. kihívás - Logo készítés

Az 5. kihívás mondhatni különleges feladat elé állít mindenkit. 3D logo-t kell készíteni, ami a Blender Kuckó ezután készülő leírásainak és videóinak védjegyévé válhat!. (Szerzői jogi értelemben nem védjük le a képet!) A kikötés, hogy szinte nincs kikötés. Sem témában, sem formában. Lehet statikus renderelt kép, lehet animáció (loop), melyből gif készítehető. Bármilyen formátumban leadható a munka, a feltétel, hogy a böngészők többsége legyen képes megjeleníteni.
Arra figyeljetek, hogy a gif, csupán 256 szint képes kezelni, tehát aki animált logo készítését választja, előtte olvassa el az erről készült leírást, amit hamarosan kiteszünk!
(Utólag szerkesztve: időhiány miatt két link, ami az animált GIF készítéséről szól)
A logo mérete tetszőleges, de max 512x512px. Az elkészítésre 2 hét áll rendelkezésetekre!
Bármilyen ezzel kapcsolatos kérdésedet tedd fel a Fórum Kihívás szekciójába!

A beküldött munkákra azok is szavazhatnak, akik nem vesznek részt a kihívásban!

Határidő: 2010.09.20.
Elbírálás: 2010.09.24.

Beküldő: stewet - nevezett logo
Letöltés: blend fájl (1,1MB) - 2.49b



   Beküldő: stewet



  Beküldő: stewet



Beküldő: smileyxd56
Letöltés: blend fájl (1,3MB) - 2.49b


   Beküldő: senn
Letöltés: blend fájl (1,4MB) - 2.53

Beküldő: Chingo
Letöltés: blend fájl (14,6MB) - 2.54




A 4. kihívás - Versenypálya készítés

A 4. kihívás egy autós játékhoz pálya készítése. Lehet Forma 1, rally, városi pálya, a lényeg, hogy versenyezni lehessen majd rajta. Ha minden jól megy, akkor a pályákból összeteszünk egy game-et.  A feladat maga a játéktér, vagyis a pálya megalkotása. Hamarosan kint lesz egy tutort az alap dolgokról, hogy a kezdeteknél ne akadj el. Ha mégsem menne így elsőre, a Fórumban tedd fel kérdésed!

Három kikötés:
(melyet a szavazáskor is figyelembe kell venni!!)
Az előző kihívások tapasztalataiból kiindulva, erre a munkára 3 hetet adunk!
Kérünk benneteket, hogy a *.blend mellé készítsetek egy kb 200x160 px méretű kis képet is, ami mutatja a modellt, illetve tüntessétek fel, hogy melyik verzióban modellezte le! - (pl.: filename_253.blend vagy filename_249.blend) Köszönjük!

Határidő: 2010.09.06.
Elbírálás: 2010.09.10.

A beküldött munkákra azok is szavazhatnak, akik nem vesznek részt a kihívásban!

Beküldő: stewet
Letöltés: blend fájl (3MB) - 2.49b



   Beküldő: Chingo
Letöltés: blend fájl (1.4 MB) - 253


 




A 3. kihívás - Golyós játék

A 3. kihívás egy régi gyerekjáték felelevenítése. A feladat maga a játéktér, nem kell feltétlrnül működnie, de ha valaki szeretné, hogy működjön, akkor segítünk. Stewet már írt egy tutort hozzá. A játék, amiről szó van mindenki által ismert. egy tetszőleges alakú pályán a pálya mozgatásával golyókat kell a megfelelő helyre juttatni.

Három kikötés:
(melyet a szavazáskor is figyelembe kell venni!!)
Kérünk benneteket, hogy a *.blend mellé készítsetek egy kb 200x160 px méretű kis képet is, ami mutatja a modellt! - Köszönjük!

Határidő: 2010.08.15.
Elbírálás: 2010.08.20.

Beküldő: MsV
Letöltés: blend fájl



Beküldő: stewet
Letöltés: blend fájl


Beküldő: smileyxd65
Letöltés: blend fájl



! GYŐZTES !


A 2. kihívás - Lowpoly jármű

Lehet dolgozni a 2. kihíváson. A feladat egy lowpoly jármű elkészítése. Négy szimmertikus kereke kell legyen (az elsők lehetnek kisebbek, vagy nagyobbak, mint a hátsók). Legyen ötletes, lehet gőzgép, traktor, tank mindegy, de legyen az elején egy tologatásra alkalmas szerkezet (tolólap, vagy hasonló). Nem titok, hogy a  sikeresebbeket egy játékban fogjuk felhasználni (itt az oldalon). IPO szerkesztéssel (nem csontozással, vagy bake-eld be mesh-be) zakatolhat is. Fel kell textúrázni.

Határidő: 2010.08.01.
Elbírálás: 2010.08.04.


Beküldő: darkblender I.
Letöltés: blend fájl



! GYŐZTES !

Beküldő: darkblender II.
Letöltés: blend fájl


Beküldő: Pach József(Yusuke)
Letöltés: blend fájl



Beküldő: darkblender III.
Letöltés: blend fájl



Beküldő: darkblender IV.
Letöltés: blend fájl


Beküldő: Tekergo
Letöltés: blend fájl


Beküldő: darkblender V.
Letöltés: blend fájl


Beküldő: MsV
Letöltés: blend fájl



Beküldő: Adri
Letöltés: blend fájl


Beküldő: stewet
Letöltés: blend fájl


Beküldő: Chingo
Letöltés: blend fájl


Beküldő: smileyxd56
Letöltés: blend fájl




Az 1. kihívás - Óra a Game Engine-ben

Az első kihívás feladata egy óra elkészítése, amit képernyőkímélőként lehet használni. A képernyőkímélőt nem kell lefordítani, és ha nem tudod megoldani, hogy járjon a Blender GE-vel, akkor segítünk, mert nem ez a feladat, hanem a legfantáziadúsabb óra elkészítése. A végeredményt 1024x768-as képarányhoz tervezd! Zizeghet, mozoghat, de az időt mutatnia kell!
(Kis segítség a működtetéshez, ha te akarod megcsinálni: Python script tutor)

Határidő: 2010.07.18.
Elbírálás: 2010.07.23.


Beküldő: Smileyxd56
Letöltés: blend fájl



Beküldő: Kun József
Letöltés: blend fájl


Beküldő: MsV
Letöltés: blend fájl



! GYŐZTES !
Beküldő: Adri
Letöltés: blend fájl

Beküldő: Berky Balázs (bbm)
Letöltés: blend fájl


Beküldő: stewet I.
Letöltés: blend fájl


Beküldő: stewet II.
Letöltés: blend fájl


Beküldő: Pach József(Yusuke)
Letöltés: blend fájl


Beküldő: stewet III.
Letöltés: blend fájl