"Blenderes állásajánlat"
Részletek a hírekben!
 
   
 
 
Naprakész hírek...                                         240 fórumozó...                                         Számos magyar oktatóanyag...                                         Videóanyagok magyarul is...                                         Letölthető fájlok...                                         Textúrák...                                         Összegyűjtött linkek...
 
  Rólunk
Hírek
Fórum
Kihívás
Kapcsolatok
Galéria
Aktuális, 2015
2014, 2013
2012, 2011
2010, 2009
Leírások
Kezdő leckék
Haladó leckék
Egyéb leírás
Billentyűk
Videóanyagok
Kezdő videók
Haladó videók
Egyéb videók
Tippek, trükkök
Letöltés
BLEND fájlok
Textúrák
Linkajánló
Archivum
Projektek
BlendRace SokoTruck
Flipper MB game
 
 

Blender leírások és oktató anyagok

 

Forrás: --

Szerző: stewet (2006 09 10)

Verzió: Blender 2.36

Gyors Mélységélesség a QuickDoF Scripttel

A Vector Blur Tutorial hozzászólásaiban Leon "kamera fókusz" kérdésére nem reagáltam, viszont pótolom a hiányosságot ezzel a tutorral. Előljáróban meg kell említenem, hogy ezzel a scripttel ugyan gyorsan és egyszerűen lehet a kamera fókuszát beállítan, de ennek ára van, a minőség. Szebb képet alkot a Kompozit DOF-ja, de ha végigolvasod és elkészíted a tutort, döntsd el, hogy melyiket fogod használni!

Megjegyzés: A képeken egy nagyon egyszerű jelenetet állítottam össze (általában hasonló objektumokat láttam majdnem minden tutorban), de a lényeg - remélem - látható lesz. Nézzük!


Az alap-jelenet renderelt képe - (nevetni nem ér) :-)


Script futtatása


A script

A scriptet a szokásos módon is betölthetjük - Split Area -> Text Editor -> File/Open és futtatás. Billentyűzetről az [Alt] vagy a script képernyőn (JobbEgérGomb) Execute Script menüpont választásával. (lásd kis kép)

A másik lehetőség, hogy magát a py kiterjesztésű állományt egyszerűen bemásoljuk a Blender telepítési útvonalába - a Script mappába (win esetén, sajnos Linuxról nem tudok nyilatkozni)

Ez utóbbi módot választva a képernyő megosztás után válasszuk ki a -ot


Scripts Window

és a Script menü Render almenüjéből állandóan elérhetővé válik a DoF (lásd nagy kép) - a futtatás ilyenkor automatikusan megtörténik!

Nos eleinte hibaüzenetet kapunk, ha a script futtatásakor nincs a kamera kiválasztva. Előbb utóbb hozzá kell szokni, hogy a DoFScript futtatása előtt a kamera ki legyen jelölve.


Hibaüzenet


A kép mindent elmond a következő lépésekről

Az alapértelmezett beállításkor a mellékelt kép mutatja az Empty helyét a jelenetben (felülnézet) - Látható, hogy -el kijelöltem a mozgatás miatt.


Empty helye

Úgy döntöttem, hogy a kamerához képest a legtávolabbi gömbhöz helyezem el az Empty-t, ami azt jelenti, hogy a kamera ott fog fókuszálni - magyarul ott fog alkotni éles képet. Az előtér objektumain pedig elmosódást, elkenődést, homályosítást alkalmaz a script. (a megfelelő szót rátok bízom) :-)

A script írója még arról is gondoskodott, hogy az Empty-hez kötötte a kamerát. Ha húzzuk az Empty-t, a kamera követi. Ha a kívánt helyre leraktuk, ne feledjük újra a kamerát kiválasztani. A pontosság kedvéért az Empty helyzetét ellenőrizzük le oldal-nézetben is. A következő képen nem látszik, de én magába a gömbbe helyeztem.


Minta

(Megjegyzés: utólag kiderült, hogy picit csalnom kellett az Empty helyzetét illetőleg, de ez nem befolyásolta a lentebb látható eredményt, amit a script alapbeállításával készítettem - stewet)

Egymás után megmutatom az alap rendert - script nélkül - és az eredmény-rendert!


Az alapkép


Ugyanez script-tel

Ejtsünk néhány szót a két paraméterezési lehetőségről:


Paraméterezési lehetőségek

Tartalom - az elkenődés mértékén változtat. Óvatosan a nagyobb értékek beírásánál! Lásd későbbi képeken.

Minőség - no comment :-)

Megjegyzés: a Minőség magasabb értékre állítása befolyásolja a kép renderelési idejét! Értéke nulla és három közé állítható. Sikeres próbálkozásokat! Ha rendereltük a képet, a script futása befejeződik, vagyis újra kell futtatni, ha a beállításokon módosítani szeretnénk - ezért javaslom a telepítési útvonalba helyezni a py-t, mert az újrafuttatás ilyenkor kényelmesebb - stewet

Végül mutatok néhány képet, felírva a renderhez használt beállításokat:


Az alap-render képe - Script nélkül


Tartalom: 0.1 - Minőség: 3


Tartalom: 0.15 - Minőség:1


Tartalom: 0.05 - Minőség: 2


Tartalom: 0.3 - Minőség: 0


Tartalom: 0.1 - Minőség: 0 (alapbeállítás)


Tartalom: 0.3 - Minőség: 3

A tutor végére értünk - remélem érthetően fogalmaztam és a vizuális infó is sokatmondó lett. Régebben - talán még emlékszik rá valaki - PlugIn-el is megoldható volt a DoF - Akkoriban azt lefordítottam. Senkit nem szeretnék befolyásolni, de ez az eszköz kényelmesebb és, mint a neve is mutatja gyors - értsd - a használata és paraméterezése :-)

Mivel a kezelői felületet is magyarítottam, nem hiszem, hogy nagy gond lenne a kezdőknek az inygenes script használata. http://www.mindentbele.hu/tutorials/46/QuickDof.py ( - Save Target as... vagy Cél mentése másként)

Az esetleg előforduló helyesírási hibákért elnézést kérek!

Sok sikert az alkotásokhoz!