Mi is az a kihívás?
Az oldalon kéthetente (esetenként 3 hetente) kihirdetünk egy feladatot, amit bárki megpróbálhat végrehajtani. A többségnek sikerülni is fog :)A kész pályamunkákat el kell küldeni a szerkesztőknek, vagy be kell linkelni a fórumon.
A határidő lejártával közzétesszük a beadott fájlokat, és kiválasztjuk a nyertest.
A nyertes a fórumon kap egy csillagot a neve mellé (), ami mindenki számára egyértelműen jelzi, hogy nem akárkivel van dolga. A kitüntetést szerzett userek közmegbecsülésnek örvendenek a site-on.
Fontos, hogy csak olyan munkát lehet beadni, aminek a blend fájlját hajlandó vagy közkinccsé tenni az oldalon!!!
Mint lentebb látható, az utolsó - 7. - kihívás eredménytelenül zárult. Ez nem azt jelenti, hogy ezzel vége a Kihívásoknak, csak úgy látszik, az elmúlt időszak mindenkinek egy kicsit sűrű volt. Amennyiben a látogatókban újra felmerül az igény eme alkotói folyamat iránt, kérem jelezzétek a szándékot a Fórumban, és újra megnyitjuk a szekciót! Mindenkinek továbbra is sok alkotókedvet és Jó munkát kívánunk!
A 7. kihívás - Interaktív belsőépítészet I. - eredménytelen - Lezárva!
A kihívás címe nem sokat árul el annak tartalmáról, de mindjárt elmondom, mit is értünk alatta. Egy modellezés sorozat első munkafázisát kezdjük most el, melynek lesz folytatása. Elsőnek töltsd le a Walk_Source... kezdetű blend fájlt. Ez a 2.49b verzióhoz upgradelt interaktív kameramozgással "felszerelt" forrás. (A Blender GE Fizika részben is megtalálod)
Ebben a kihívásban a 2.49b verziót kell használnia minden résztvevőnek, hogy a végén, a közös eredmény probléma nélkül megszülessen!
Tehát a feladat:
Beltéri környezet modellezése. Megkötés szinte nincs, hacsak az nem, hogy stílusában felismerhető legyen a belső tér. Néhány példa, az érthetőség kedvéért, hogy mit értünk stílus alatt:
templom - múzeum (galéria) - lőtér - műtő - kocsma... (de legyetek kreatívak, egészen elvadult ötletek megvalósítását is várjuk!)
és sorolhatnám a kategóriákat, de szerintem ennyiből is világos, hogy mit vár el a kihívás első része. A jobb érthetőség kedvéért nézzetek meg egy példát az alábbi videón! Stílusában ez egy lakás! :)
Fontos megjegyezni! - CSAK A BELSŐ TERET KELL MODELLEZNI
és textúrázni, illetve a térhez tartozó részletekre is ki lehet térni, mint pl. ablak, ajtó, küszöb stb. ha ezt odaillőnek látja az alkotó. Berendezni viszont nem kell! A Walk_Source blend fájlt használjátok a készülő belső tér megalkotásához, hogy ki tudjátok próbálni az interaktivítást, (WASD), illetve be tudjátok "lőni" az arányokat.
(A forrásban ne nyúljatok a kamera beállításokhoz, max a nézőpont magasságát módosítsátok, ha kell!)
Az általatok leadott szavazatok alapján - mégha nem is vesz részt a kihívásban, szavazhat! - első helyre került modellt fogjuk a második részben berendezni! Tehát ezért van néhány szem előtt tartott...
...kikötés:
- A modell max 1000 Fa (nem lehetetlen, lásd lentebb a képen)
- A hozzá tartozó textúra mérete 1024x1024, de max 2k!
Határidő: lezárva
Elbírálás: eredménytelen
| |
A 6. kihívás - Fegyver modellezés és animálás
E challenge-ben szabadjára engedhetitek a fantáziátokat, mert a fegyver modellezésében szinte nincs semmiféle megkötés. Épp úgy lehet sci-fi hangulatú, mint kőkorszaki. Nincs korlátja a polygon-számnak, de maradjatok ésszerű határok közt, hiszen az animáció képkocka számításánál a magas poly erősen igénybe veszi az erőforrásokat. Ha kiterített textúrát alkalmaztok - akár normal-map, akár bump - próbáljatok meg 1k-nál (1024x1024) nem nagyobbat használni. A lényeg, hogy a modell élethűnek látszódjon.Egyetlen kikötés: valahol a fegyveren legyen látható a blender.hu felirat!!! Az animációban ennek látszódnia kell.
A video hossza nincs korlátozva, de a gigányi méretet célszerű kerülni, márcsak azért is, hogy fel tudjátok tölteni a Youtube-ra. Aki a Fórum Kihívás szekcióba csak 1 linket ad, annak én megoldom, hogy mégis kerüljön fel a Youtube-ra, mert nyitottunk ott egy BlenderKucko részt, és a munkák előbb-utóbb oda (is) felkerülnek. A video méretére csak javaslatot tehetek: 352x288 - 25 fps (PAL), de ez lehet éppen tetszőleges is.
Kérünk benneteket, hogy a *.blend mellé készítsetek egy kb 200x160 px méretű kis képet is, ami mutatja a modellt, illetve tüntessétek fel, hogy melyik verzióban modelleztétek!
A kihívás elkészítésére adunk 3 hetet! - Határidő módosítás történt!!!
Határidő: 2010. 10. 25.
Elbírálás: 2010. 10. 30.
A beküldött munkákra azok is szavazhatnak, akik nem vesznek részt a kihívásban!
Beküldő: EOF Letöltés: blend fájl (~1MB) | Beküldő: stewet Letöltés: blend fájl (~4MB) | |
Az 5. kihívás - Logo készítés
Az 5. kihívás mondhatni különleges feladat elé állít mindenkit. 3D logo-t kell készíteni, ami a Blender Kuckó ezután készülő leírásainak és videóinak védjegyévé válhat!. (Szerzői jogi értelemben nem védjük le a képet!) A kikötés, hogy szinte nincs kikötés. Sem témában, sem formában. Lehet statikus renderelt kép, lehet animáció (loop), melyből gif készítehető. Bármilyen formátumban leadható a munka, a feltétel, hogy a böngészők többsége legyen képes megjeleníteni.Arra figyeljetek, hogy a gif, csupán 256 szint képes kezelni, tehát aki animált logo készítését választja, előtte olvassa el az erről készült leírást, amit hamarosan kiteszünk!
(Utólag szerkesztve: időhiány miatt két link, ami az animált GIF készítéséről szól)
A logo mérete tetszőleges, de max 512x512px. Az elkészítésre 2 hét áll rendelkezésetekre!
Bármilyen ezzel kapcsolatos kérdésedet tedd fel a Fórum Kihívás szekciójába!
A beküldött munkákra azok is szavazhatnak, akik nem vesznek részt a kihívásban!
Határidő: 2010.09.20.
Elbírálás: 2010.09.24.
Beküldő: stewet - nevezett logo Letöltés: blend fájl (1,1MB) - 2.49b | Beküldő: stewet | Beküldő: stewet |
Beküldő: smileyxd56 Letöltés: blend fájl (1,3MB) - 2.49b | Beküldő: senn Letöltés: blend fájl (1,4MB) - 2.53 | Beküldő: Chingo Letöltés: blend fájl (14,6MB) - 2.54 |
A 4. kihívás - Versenypálya készítés
A 4. kihívás egy autós játékhoz pálya készítése. Lehet Forma 1, rally, városi pálya, a lényeg, hogy versenyezni lehessen majd rajta. Ha minden jól megy, akkor a pályákból összeteszünk egy game-et. A feladat maga a játéktér, vagyis a pálya megalkotása. Hamarosan kint lesz egy tutort az alap dolgokról, hogy a kezdeteknél ne akadj el. Ha mégsem menne így elsőre, a Fórumban tedd fel kérdésed!Három kikötés: (melyet a szavazáskor is figyelembe kell venni!!)
- max 5 000 Fa (face) a pálya mindenesől
- textúrák méretei max - 8db 512x512px, vagy legfeljebb 30db 256x256px (tehát 1 db 512x512px becserélhető 4 db 256x256px képre, de 30 textúránál több nem használható)
- egy pályázó több pályát (játékteret) is küldhet, de egy fájlban csak 1 lehet (kitesszük mindet, de meg kell jelölnie, hogy melyikket versenyezteti)
Kérünk benneteket, hogy a *.blend mellé készítsetek egy kb 200x160 px méretű kis képet is, ami mutatja a modellt, illetve tüntessétek fel, hogy melyik verzióban modellezte le! - (pl.: filename_253.blend vagy filename_249.blend) Köszönjük!
Határidő: 2010.09.06.
Elbírálás: 2010.09.10.
A beküldött munkákra azok is szavazhatnak, akik nem vesznek részt a kihívásban!
Beküldő: stewet Letöltés: blend fájl (3MB) - 2.49b | Beküldő: Chingo Letöltés: blend fájl (1.4 MB) - 253 | |
A 3. kihívás - Golyós játék
A 3. kihívás egy régi gyerekjáték felelevenítése. A feladat maga a játéktér, nem kell feltétlrnül működnie, de ha valaki szeretné, hogy működjön, akkor segítünk. Stewet már írt egy tutort hozzá. A játék, amiről szó van mindenki által ismert. egy tetszőleges alakú pályán a pálya mozgatásával golyókat kell a megfelelő helyre juttatni.Három kikötés: (melyet a szavazáskor is figyelembe kell venni!!)
- max 3 000 Fa (face)
- textúra mérete max 1k (1024x1024 px)
- egy pályázó több modellt is küldhet, (kitesszük mindet) - de meg kell jelölnie, hogy melyikkel versenyez!!
Határidő: 2010.08.15.
Elbírálás: 2010.08.20.
Beküldő: MsV Letöltés: blend fájl | Beküldő: stewet Letöltés: blend fájl | Beküldő: smileyxd65 Letöltés: blend fájl ! GYŐZTES ! |
A 2. kihívás - Lowpoly jármű
Lehet dolgozni a 2. kihíváson. A feladat egy lowpoly
jármű elkészítése. Négy szimmertikus
kereke kell legyen (az elsők lehetnek kisebbek, vagy nagyobbak, mint a
hátsók). Legyen ötletes, lehet gőzgép,
traktor, tank mindegy, de legyen az elején egy
tologatásra alkalmas szerkezet (tolólap, vagy
hasonló). Nem titok, hogy a sikeresebbeket egy
játékban fogjuk felhasználni (itt az oldalon). IPO
szerkesztéssel (nem csontozással, vagy bake-eld be
mesh-be) zakatolhat is. Fel kell textúrázni.Határidő: 2010.08.01.
Elbírálás: 2010.08.04.
Beküldő: darkblender I. Letöltés: blend fájl ! GYŐZTES ! |
Beküldő: darkblender II. Letöltés: blend fájl |
Beküldő: Pach József(Yusuke) Letöltés: blend fájl |
Beküldő: darkblender III. Letöltés: blend fájl |
Beküldő: darkblender IV. Letöltés: blend fájl |
Beküldő: Tekergo Letöltés: blend fájl |
Beküldő: darkblender V. Letöltés: blend fájl |
Beküldő: MsV Letöltés: blend fájl |
Beküldő: Adri Letöltés: blend fájl |
Az 1. kihívás - Óra a Game Engine-ben
Az első kihívás feladata egy óra
elkészítése, amit
képernyőkímélőként lehet használni.
A képernyőkímélőt nem kell lefordítani,
és ha nem tudod megoldani, hogy járjon a Blender GE-vel,
akkor segítünk, mert nem ez a feladat, hanem a
legfantáziadúsabb óra
elkészítése. A végeredményt
1024x768-as képarányhoz tervezd! Zizeghet, mozoghat, de
az időt mutatnia kell!(Kis segítség a működtetéshez, ha te akarod megcsinálni: Python script tutor)
Határidő: 2010.07.18.
Elbírálás: 2010.07.23.
Beküldő:
Smileyxd56 Letöltés: blend fájl |
Beküldő: Kun József Letöltés: blend fájl |
!
GYŐZTES !
|
Beküldő:
Adri Letöltés: blend fájl |
Beküldő:
Berky Balázs (bbm) Letöltés: blend fájl |
Beküldő:
stewet I. Letöltés: blend fájl |
Beküldő:
stewet II. Letöltés: blend fájl |
Beküldő: Pach József(Yusuke) Letöltés: blend fájl |
Beküldő:
stewet III. Letöltés: blend fájl |